יום שלישי, 26 ביוני 2012

שפת html


הגדרה   מווקיפדיה: "(ראשי תיבות של Hyper Text Markup Language) היא שפת תגיות (markup language) ליצירה ועיצוב דפי אינטרנטהמוגדרת כיישום SGML פשוט. HTML היא ,תקן ברשת האינטרנט, וכלליה מוגדרים על ידי ארגון תקינה בינלאומי"


ניתן להשתמש  "בפלטפורמות" מוכנות לבניית אתרים וכמובילי תקשוב רובנו התנסנו בבניית אתר אינטרנט גם ללא ידיעת html  . בדרכי הביתה היום, לאחר השיעור האחרון "שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה" הרהרתי:  מדוע ללמוד שפת סימנים מוזרה שכזו??? כשהתחושה דומה ללימוד שפה זרה שאינה מוכרת כלל (סינית?!)
אני שואלת אך תוך כדי הרהור גם עונה לעצמי. אני מאמינה שכל נהג הנוהג על רכב מן הסתם חשוב שידע  להרים את מכסה המנוע, לזהות מהם החלקים המרכבים את המנוע. אינני מתימרת לדעת לתקן את הרכב, בעת תקלה אני מגיעה למומחים. כך גם לגבי המחשב, תוך כדי שימוש במחשב החלטתי לעשות קורס "תמיכה טכנית במחשבים" אני עדין זקוקה בעת תקלה  לטכנאי מחשבים אבל ההבנה מהם  מרכיביי  ה"מוח" חשובה לי.
כך לגבי שפת html  .אני לא בטוחה שהחל מהיום אבנה אתרים ולא אשתמש בתשתיות קיימות המאפשרות לי לצקת תוכן ולעצב באופן מוגבל את האתר. יחד עם זה  ההבנה כיצד נבנתה התשתית מדוע נראית כך ולא בצורה שונה היא משמעותית.
 לכן אני מברכת על הזכות ללמוד את השפה ובינתיים נראה שזה אומנם דומה לסינית אך ניתן ללמוד  ובשלב זה  (כנראה ראשוני ובסיסי) אני מוצאת שזה הרבה פחות מפחיד ממה שחשבתי, מהנה ומאתגר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה