יום רביעי, 11 ביולי 2012

תוכנית התקשוב הלאומית



תוכנית התקשוב הלאומית בישראל נושא העולה בשנתיים האחרונות חדשות לבקרים .נחשפתי לתוכנית לראשונה בהשתלמות "מורי מורים" לאחר מכן בהשתלמות לרכזי תקשוב, במהלך הלימודים בשני הסמסטרים הראשונים ובסמסטר הנוכחי כחלק מתוכנית הקורס "היבטים גלובליים של התקשוב"

באתר:המינהל למדע והטכנולוגיה מוצגת תוכנית התקשוב ברציונל מופיע הציטוט
"בכל דור ודור צריך ללמוד את דרכי השימוש בכלים המשפיעים על הדור" (הרב קוק)
אומנם הדור מכיר את דרכי השימוש בכלים המשפעים עליו אך מורי הדור פחות מכירים ...

נראה שהמטרות המרכזיות של תוכנית התקשוב  הם:
1. שיפור ההוראה והניהול.
 2.שיפור התקשורת והקניית מיומנויות המאה ה-21 לתלמידים באמצעות הטכנולוגיה של המאה ה-21"

נאמר בהסבר על התוכנית "שילוב נכון של טכנולוגיית המידע בסביבות ההוראה יכול לשפר את איכותה; יש בו בכדי להביא לשיפור מיומנויות המורים; להתאים את ההוראה לשונות התלמידים; לשפר את ההתנהלות ואת הניהול הבית-ספרי; לקבל משוב לגבי תלמידים בזמן אמת, שיאפשר לטפל בקשייהם בשלב מוקדם יותר; לשפר את הקשב ואת העניין של התלמידים; להביא לרצף למידה בכיתה ובבית ולשפר את התקשורת בין כל השותפים (מורים, תלמידים והורים)"

שילוב נכון של טכנולוגיית המידע בהוראה פירושו יישום של גישה הוליסטית הנוגעת לרכיבים אחדים, המשלימים זה את זה, כפי שנית ן ללמוד מהתרשים מהמצורף. וחובה לצרף את "הגלגל" המפורסם!!  


את התוכנית החלו לישם בשנת תשע"א עדין  קשה לראות את ההשלכות \הישגיים\חסרונות \יתרונות ... ובכל זאת מתפקידנו לשאול שאלות להרהר גם לערער.... בפועל

התוכנית מתמקדת במורים. המורים קבלו מחשב נייד, מקרן לכיתה, חיבור לרשת אינטרנט ,הדרכה והשתלמויות.

 תקשוב זה חשוב... הטכנולוגיה הזמינה הינה צעד משמעותי לקראת שינוי  אך   השאלה המרכזית: מי מוביל? הפדגוגיה או הטכנולוגיה?  

אני מאמינה שהפדגוגיה חיבת להוביל כדי שיהיה שינוי אמתי והחינוך בישראל יתאים למאה ה 21 . 
יש לי הרגשה שבתנאים הקיימים במערכת החינוך הנוכחית שאינה מאפשרת לבתי הספר אוטונומיה מפעילה סטנדרטים  מחייבים, הטכנולוגיה המתקדמת  לבדה לא תביא את השינוי המיוחל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה