יום שלישי, 17 ביולי 2012

הרצאה של סימון סינק בכנס טד


היום היה לנו מרצה אורח: גיא לוי ממט"ח, ההרצאה הייתה מרתקת. גיא לוי המליץ על ההרצאה של סימון סינק ב TALKS  TEDX  הגעתי הביתה והחלטתי לצפות בהרצאה.

 

בהרצאה סימון סינק מפתח רעיון מעניין ביותר שגרם לי לתחושה אופטימית (מדוע? אסביר בהמשך).

ההרצאה מתחילה בהצגת השאלה מדוע יש חברות\אנשים שמצליחים ואחרים לא? מדוע אפל היא חדשנית יותר מכל המתחרים? הרי הם רק חברת מחשבים, מדוע נדמה שיש אצלם משהו שונה? או מדוע היה זה מרטין לותר קינג שהנהיג את התנועה לזכויות האזרח? הוא לא היה היחיד שסבל מחוסר זכויות האדם בארה"ב?  ושאלה דומה גם לגבי האחים רייט שהצליחו לבצע טיסה ממונעת למרות שהיו צוותים מוכשרים יותר?

 סימון סינק  טוען שמשהו אחר גורם להצלחה של אלו ולא של האחרים. האמונה במה שנעשה, ההבנה מדוע ולאיזו  תכלית הוא נעשה.

אנשים לא קונים מה שעושים, הם קונים את הסיבה שעושים. מה שעושים מראה במה מאמינים ואנשים יעשו דברים שמעידים על מה שהם מאמינים  בו.
"אנו הולכים בעקבות אלו שמנהיגים לא עבורם אלא עבור עצמנו."

ההרצאה כפי שכתבתי, עוררה בי אופטימיות כי אם אכן נאמין שיהיה שינוי בחינוך הוא יהיה. אם נצליח "לשווק" את הצורך והדרך לשינוי ונעשה זאת  מתוך תחושה אמתית ואמונה שזה צורך השעה ולפי הדוגמאות של סימון סינק: אם נאמין בצורך לשינוי , מדוע יש צורך בשינוי ,לאיזו תכלית, נצליח לגרום גם לאחרים לרצות לשנות (גם אם ההשפעה תהיה רק בחלקת האלוהים הקטנה: בין עמיתים בבית הספר ,בישוב) בסופו שלדבר יהיה שינוי מהותי בדרכי ההוראה והחינוך בישראל יתאים לצרכי  המאה ה 21 !!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה